Waar vind ik een uitgebreide lijst van ALT-combinaties?

Ik heb wel lijsten gevonden, maar kan de pi en de plusminus niet vinden.

jc54
14 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (4)

Hier zijn ze:
http://usefulshortcuts.com/alt-codes/maths-alt-codes.php
Maar dat gaat niet zomaar werken.
Probeer maar, maar als het niet werkt, moet je een andere codepage kiezen.
AWM
14 jaar geleden
Alt241 hier:
http://www.ascii.nl/
±
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze link ik even naar een antwoord wat op jouw vraag is gegeven:
Hierin is aangegeven hoe je Pi kunt invoegen alt2565 en hoe je +/- in kunt voeren.

http://forum.fok.nl/topic/1157501#58946353
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tik eens Alt codes in op Google en je vindt een keur aan lijsten. Overigens: Heb je XP? Klik dan in WORD op Invoegen en kies dan Symbool
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jc54
14 jaar geleden
Ja, ik heb enkele van die lijsten bekeken, en ik vroeg me af welke de meest uitgebreide is, zonder ze allemaal te moeten bekijken.
En inderdaad, bij office 2003 heb ik die symbolen wel gevonden, maar G.V. werkt niet in word. Ik wil als ik hier antwoord geef ook die symbolen gebruiken (indien nodig).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met: "maar G.V. werkt niet in Word" en ook met: "Ik wil als ik hier antwoord geef ook die symbolen gebruiken (indien nodig)".
jc54
14 jaar geleden
@slivvenier. Ik bedoel dus, g.v. (goeie vraag) draait bij mij als word gesloten is . Het is nogal omslachtig, als ik hier in een antwoord (of vraag) een pi nodig heb (in bijv. een formule), om dan eerst word te moeten openen, bij invoegen-sumbolen de pi te zoeken, en vervolgens met knippen en plakken dat ding hier te krijgen. Veel eenvoudiger zou zijn , de alt toets met een code, zodat ik dan gelijk de pi hier heb. Als ik die code lijsten bekijk, zijn er zo'n 255 symbolen, maar die pi zit er niet tussen. En de plus-minus ook niet. Nou kan ik die wel als +/- invoeren, maar het is mooier alsie uit èèn teken bestaat. Dus een plusje boven de deelstreep en een minnetje er onder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult dan toch via Google een goed overzicht van de ALT-codes moeten zien te vinden. Ik heb onderstaande link hiervoor gebruikt. Van daaruit heb ik alle codes gecopiëerd en die in Excel geplakt. Daarna heb ik die codes die ik toch nooit gebruik verwijderd en de overgeblevenen heb ik in een mooi lijstje uitgeprint. http://www.multidesk.be/artikels/artikel/184/Welke-ALT-code-nodig-voor-een-speciaal-teken.html