Mijn vader zegt dat ik computerverslaafd ben, ik vind van niet (zie uitleg). Wat moet ik tegen hem zeggen?

Als ik belangrijk huiswerk heb, doe ik dat altijd vóór het computeren. Tussen huiswerk door doe ik wel eens iets leuks op de computer maar ik heb wel altijd het huiswerk af. Ik doe ongeveer 2 tot 3 uren per dag een spel, als ik huiswerk af heb.
Maar elke keer als mijn vader mijn kamer binnenkomt ziet hij mij computeren dus hij zegt dat ik verslaafd ben, maar als je verslaafd bent dan gaat computeren toch vóór het huiswerk? Dat is bij mij niet zo, tenminste ik zorg dat ik altijd nog tijd heb voor huiswerk zodat dat wel afkomt.
Ben ik verslaafd? Als het niet zo is, hoe leg ik dat mijn vader uit? bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Verslaafd ben je als je dwangmatig iets doet en dan ook niets anders dan dat: dat het je leven beheerst. Oké jij doet nog wel netjes je huiswerk, maar ik vraag me af of je ook nog iets anders dan computeren doet. Zo, nee, dan ben je toch wel een beetje verslaafd ongeacht wat je vader zegt. Je vader zegt dat omdat hij je nooit iets anders ziet doen. Tegen je vader zeggen: Ja, ik ben verslaafd, maar ik doe er niemand kwaad mee (vaders hebben nl graag gelijk...).

Als ik het zo lees is het gewoon een groot misverstand tussen jou en je vader. In mijn mening is 2 tot 3 uur echt niet veel. Het beste dat je zou kunnen doen is gewoon is even rustig gaan praten met je vader en zijn mening aanhoren en dan uitleggen wat je hier boven hebt geschreven. Succes!

Ik heb het zelf ook gehad. Je moet gewoon samen met je vader even een planning maken over wanneer je huiswerk maakt en wanneer je achter je pc zit. Had ik toen ook gedaan en dat werkte prima. Je kan het ook bijhouden met een bepaald programma jij zegt bijvoorbeeld ik wil 2 uur dan geeft hij je een melding bij 10 min, 5 min en 30 seconden dan meld hij automatisch af en kan je niet meer verder tot volgende dag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100