Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Leuke vraag!

nooit over nagedacht, maar als ik zo naar mijn numpad kijkt komt het mooi uit dat de 0 toets groter is, omdat je anders niet uitkomt. je hebt namelijk 10 cijfers plus een . dit maakt dat je elf cijfers hebt. wanneer je dit deelt door drie (je hebt rijtjes van drie cijfers naast elkaar) zou je niet mooi uitkomen.

Dus ik denk vooral om esthetische redenen, maar misschien ook wel omdat de 0 het vaakst gebruikt wordt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het intikken van getallen wordt je geacht de nul met je duim te bedienen, dus dat vraagt om een grotere toets.
(Lees meer...)
escape
11 jaar geleden
De nultoets wordt het meeste gebruikt van de cijfers.
Toetsen die vaak gebruikt worden als de enter toets, spatie en de shift toets zijn daarom dan ook groter. Dit vergroot de typsnelheid en verkleint ook de kans op typfouten.

Al is het nog van oudsher dat de 0 toets meer gebruikt werd. Toen waren bijvoorbeeld de meeste prijzen in winkels nog rond bijvoorbeeld 10 euro tegenwoordig is dit al gauw 9,99.
Voor mensen die met grote getallen werken wordt de nul toets echter nog steeds het meeste gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding