Hoe kan ik bij me hot mail inloggen als iemand anders je wachtwoord en de geheime antwoord heeft verandert?

Ik geloof dat iemand op mijn hot mail zit maar ik zelf kan niet meer in loggen niet met me wachtwoord en ook niet met me geheime antwoord!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is me ook ooit, jaren geleden, overkomen en ik ben er nooit meer opgeraakt...
Hoop dat iemand hier een antwoord voor je heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook zoiets aan de hand gehad met mijn dochter..
het antwoord dat de moderator geeft klopt (uiteraard).
Ik heb toen een bericht gestuurd naar microsoft/support etc.., die vragen dan allerlei dingen over je hotmail zodat je kunt " bewijzen" wat er allemaal in staat (foto's of andere speciale dingen).het heeft even geduurd, maar ze kreeg haar hotmail-adres terug.. : )

Antwoorden (2)

Hotmail heeft een optie om het wachtwoord te resetten via de mail. Als je op de link "wachtwoord vergeten" klikt kom je in een scherm waarin je je account opgeeft.

Hiermee wordt een e-mail gestuurd mits je een alternatief adres als e-mail adres hebt opgegeven waar de bevestiging naar kan worden gestuurd. Dit is een stuk veiliger dan de geheime zin optie die soms makkelijk te raden is voor bekenden.

Als je niet meer kunt inloggen met je geheime antwoord zijn de mogelijkheden op. Je kunt dan beter een nieuw account aanmaken en die beter beveiligen.

Daarnaast kan je een bericht sturen naar Microsoft op het volgende adres: https://support.live.com/eform.aspx?productKey=wlid&ct=eformts&scrx=1

Microsoft geeft het volgende aan:

Als u uw wachtwoord niet opnieuw kunt instellen, opent u het Windows Live ID-validatieformulier en geeft u uw accountgegevens op. Hoe meer informatie u opgeeft, hoe waarschijnlijker het is dat medewerkers van de klantondersteuning kunnen valideren dat u de accounteigenaar bent.
Als we uw accountgegevens kunnen bevestigen, ontvangt u bericht op het e-mailadres dat u op het formulier heeft opgegeven. In deze e-mail vindt u een link die toegang geeft tot uw account.

https://support.live.com/eform.aspx?productKey=wlidvalidation&ct=eformcs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vorige antwoord is prima. Ik wil wel wat aanvullen.

Veel mensen zijn op internet vaak afhankelijk van één centraal e-mail account bij hotmail of gmail of yahoo etc..
Als dat account gestolen wordt hebben mensen een groot probleem. Alle registraties bij webwinkels, forums, etc. plotseling in handen van een ander.

Om dit tegen te gaan:
Het wachtwoord dat gebruikt wordt moet niet gemakkelijk te raden te zijn. Criminelen/hackers gaan niet meer op één e-mail adres allemaal wachtwoorden proberen, maar gaan een aantal voor de hand liggende woorden proberen op alle e-mail adressen die ze kunnen vinden.

Op PC's die je niet kent kunnen zg keyloggers geïnstalleerd zijn. Hoe goed je wachtwoord ook is, het wordt geregistreerd door de crimineel en je bent je account kwijt. Denk daar eens aan als je in een internetcafe even snel je e-mail checkt. (je kunt via gmail e-mailjes forwarden naar een ander account)

Pas ook op met die geheime vraag. Als die makkelijker te raden is dan je wachtwoord ben je ook niet slim bezig. Wat ik wel eens doe als geheime vraag is om hem zelf te definieren: "wat is mijn huisnummer x telefoonnummer x postcode x pincode" dat is dan een enorm getal maar kun je wel makkelijk reproduceren, eventueel met een datum erbij..)

Toegevoegd na 3 minuten:
Uit onderzoeken blijkt dat tenminste 2-5% van alle PC's in NL besmet zijn met een of ander ernstig virus of trojaans paard die bv wachtwoorden steelt of erger...

Toegevoegd na 35 minuten:
Misschien is mijn voorgestelde geheime vraag voor verbetering vatbaar. Als de sitebeheerder je huisnummer, postcode en telefoonnummer achterhalen dan weten ze ook je pin code. Beter om twee geheime getallen te combineren.. In ieder geval beter dan je moeders meisjesnaam of de naam van je hond.