Hoe maak je een cookie melding script? (

http://forum.fok.nl/ heeft een goede cookie melding.
Als je op website komt vragen ze als je cookies wilt gebruiken. Zo niet?! Wegwezen!

Ik wil zo'n melding ook op mijn website.
Hoe kan je dat zo maken?

Ik kijk wel eens op internet. Maar vaak is het in het engels of je hoef er voor te betalen.

(Is www.cookieapp.nl een goede script? Volgens mijn schakelt deze niet cookies niet uit of wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Websites zetten Cookies inderdaad niet uit, dat doe je zelf in je browserinstellingen. Websites zullen -als je dat aangeeft- geen gebruik meer maken van een cookie, maar dat beperkt de beleving op de website, mede gezien jouw voorkeuren voor die website niet opgeslagen zullen worden.
Als websites niet zonder cookies kunnen werken laten ze dat duidelijk zien met de melding "Sommige cookies zijn noodzakelijk voor deze website en kunnen niet worden uitgezet".

Het script op cookieapp.nl gebruikt wel een cookie om je voorkeuren op te slaan . Zouden ze dat niet doen dan krijg je die cookie vraag iedere keer.
Het mooie van dit script is dat je verschillende categorien kunt in- of uitschakelen. Je moet dat dan natuurlijk wel opvangen/afvragen in de code die je gebruikt om advertenties en social media aan de bezoeker van je website te tonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En hoe doe je opvangen/afvragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je code van je webpagina aan te passen heeft Silktide (de ontwikkelaar van het cookie script) heel duidelijke voorbeelden op hun website staan. De link is: http://silktide.com/cookieconsent/documentation/code-examples