hoe maak ik een afbeelding kleiner? het moet een afbeelding worden van 128x128 pixels

Ik wil deze afbeelding kleiner maken. ik wil hem 128x128 in pixels maken. maar hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dit kan heel makkelijk met fotoverkleinen.nl
Ik zou het graag voor je doen, maar dan kun je het de volgende keer nog niet zelf, daarom hieronder een filmpje met een korte uitleg zodat je het voortaan zelf kunt doen! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook al hebben de andere het zelf gedaan zonder uitleg kies ik dit als beste antwoord omdat het uiteindelijk toch een keer zelf moet doen en dus nu weet hoe het werkt.

Andere antwoorden (3)

Zelf gebruik ik daar de Picture Manager uit het Officepakket van Microsoft voor. Maar ik weet natuurlijk niet of jij daar ook de beschikking over hebt. Ik zet de gewenste maat straks in het afbeeldingsveld, dan kan je die kopiëren.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
128x128 wordt lastig, dan moet je iets aan de hoogte doen, aangezien het geen perfect vierkant is.

Er zijn verschillende pakketten om zoiets mee te doen.
Zelf gebruik ik snagit, maar eigenlijk kan zo ongeveer elk tekenpakket dit wel.

Je afbeelding po 128x143 staat hieronder als afbeelding.
Opslaan is genoeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb er nu ook een 128x128 afbeelding aan toegevoegd. Je ziet dat het dan toch heel krap wordt aan de boven en onderkant. (onderste afbeelding).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Irfanview is je vriend voor dit soort klusjes.
R en dan heb je het moeilijkste gehad :)