Is Skype echt altijd gratis (naast het gebruik van je internet)?

Ik wil bellen, 'skypen' met iemand aan de andere kant van de wereld, is het echt gratis? En ook het video bellen? Hoe werkt het precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jullie alletwee skype gebruiken om verbinding te maken dan is het helemaal gratis. Het werkt net als MSN/Live messenger (dat dit ook gaat vervangen van Microsoft, maar dat terzijde).

Je installeert allebei Skype en geeft elkaar je profielnaam door. Je krijgt dan een bericht om te accepteren en dan staan jullie in een lijstje. Je kunt dan als je allebei online bent contact met elkaar praten en chatten, praten (via de microfoon of webcam.

Met skype kán je beltegoed kopen. Dat is bedoeld als je een nummer wilt bellen met skype. Jij doet dat met het programma Skype en degene die je belt neemt gewoon zijn telefoon op en heeft skype niet aan staan. Dat kost wél geld, maar niet zo veel en het maakt niet uit of diegene aan de andere kant van de wereld zit of een mobiel nummer heeft.

Dus allebei 'bellen' via het programma skype gaat niet van het beltegoed af en je bent niet verplicht om beltegoed aan te schaffen. Van Skype naar een gewone telefoon kost wel (wat) geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor het uitgebreide antwoord!!