Hoe werkt een gedachtelezer dat je de juiste symbool moet kiezen en dat de computer die dan kan raden?

Zie foto

Toegevoegd na 1 uur:
O, ik snap het al :)

Er is telkens een schuine lijn met steeds dezelfde symbool maar met een ander uitkomst en je komt volgens mij altijd bij een van die uitkomsten van de schuine lijn.

En de rest is volgens mij gewoon opvulling om die lijn te verbergen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat net als op de je printscreen zie heb ik het hier even onderstreep wat altijd de mogelijken is.

(Deze is van een andere site, maar je kan het ook vergelijken met jouw site. Zoals met die H)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor dat plaatje, dat gaf voor mij de doorbraak :)

Andere antwoorden (2)

Zelfde als met die 'helderziende' kat die onlangs voorbij kwam op GV ; de computer 'raadt' helemaal niks, maar het sommetje heeft een voorspelbare uitkomt, die via een omweggetje altijd weer een zelfde uitslag geeft.
Kort gezegd : als je weet wat e uitkomst is, kun je terugrekenen / weten wat het aanvankelijke 'willekeurige' getal is geweest.

Simpel uitgelegd : neem een getal in je hoofd dat ik niet mag wten. Tel er twee bij op. Wat is je uitkomst ? Vier. Dan raadt ik dat je het getal 'twee' in je hoofd had.
Wat is je uitkomst ? Zeven. Dan raadt ik dat je het getal 5 in je hoofd had.
Knap van mij he ?

(Maar dan iets ingewikkelder zodat het niet opvalt).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik raad dat jij het symbool 'h' had?!

Dat had ik namelijk ook en iedereen! Simpelweg omdat er bij elk getal die je ook neemt een bepaald getal UITKOMT met het bijbehorende symbool: 'h'!

Dus bijvoorbeeld--> 10 = 10-1-0=9 en bij de 9 is een 'h' neergezet.

Nu een andere...

Laten we zeggen 88---> = 88-8-8=72 en laat daar ook (heeeel) toevallig een 'h' staan...

Conclusie: Dit spel (gedachtelezer) is zo geprogrammeerd (geordend) dat welk getal je ook neemt het antwoord ALTIJD 'h' is!

http://www.bavoschool.nl/gamespagina/gedachtenlezer/gedachtenlezer.htm

Dit is weer een andere site, daar is het anders. Daar is het zo dat je de ene keer een kruis hebt en de andere keer een bom. Dit komt doordat er meerdere versies zijn gemaakt en stel elke versie heeft een code gekregen dan weet het systeem: Bij die code hoort een bom, dus bij welk getal je ook neemt er zal een bom uitkomen. Denk je het nog eens te proberen dan heb je weer een andere versie waar je bijvoorbeeld alleen een kruis kan krijgen. En zo wordt je in de maling genomen!