Weet iemand hoe ik een tijdslimiet voor wifi kan instellen? Zodat mijn kids niet dag EN nacht op het net zitten met hun telefoons.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan haal je wifi weg, en gaan ze op hun telefoons zonder wifi. Jaag je ze nog op kosten ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je voor een router en wat voor soort dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan gewoon een tijdslimiet doen op de router. En dan leg je nog een router aan waar jij gewoon de hele nacht op kan :D. Wij hebben thuis voor 2 routers maar dat komt omdat 1 router niet helemaal tot boven in het huis komt. (Het wifi signaal)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mac adres anders passen ze ze gewoon ip adres aan :D, of je moet een ip whitelist aan gaan leggen. Technisch is er heel wat mogelijk, maar zoals altijd is het probleem meer een opvoedkwestie.

Antwoorden (3)

Gewoon een tijdsschakelaar in het stopcontact zetten waar de router ingeplugd zit.
Dan gaat na een bepaalde tijd gewoon de stroom van de router af.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat heeft toch weinig zin als je een draadloos modem hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natha: die router geeft dat draadloze signaal door, en als die geen stroom meer heeft, werkt dat dus niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Logisch, sorry ik was niet duidelijk.
Ik bedoel, mijn modem is draadloos. Ik heb dus geen router. Wil ik mijn wifi uitschakelen, dan zou ik dus mijn modem gewoon uit moeten zetten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Modem of router, ze hebben beide stroom nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wifi kun je op veel modems apart aan en uit zetten, dan kun je zelf nog altijd met een UTP-kabel rechtstreeks jouw computer aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kunnen de anderen dan internetten???
Ritsuka
11 jaar geleden
Dat stond niet in de vraag, er stond alleen hoe je op wifi een tijdslot kunt zetten.
Bij mijn weten is de enige manier, dat je je wifi uitschakelt. Met als gevolg dat je dus zelf ook zonder verbinding zit.

Het enige alternatief wat ik kan bedenken, is dat je kinderen hun telefoon uitzetten en beneden laten liggen als ze naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je laat over je heen lopen mariboto. Het werkt echt veel beter om te overleggen, uit te leggen of desnoods hardere maatregelen maar met zo'n systeem als wat jij wil leren ze niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens, Pelle.
capthavoc
11 jaar geleden
bovendien is het uitzetten van je wifi ook een kostbare zaak
vaak wordt er dan overgeschakeld naar gewoon betaald signaal
als ze het niet in de gaten hebben dan kost dat kapitalen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+captcha, je moet ook een 3g disabler/scrambler aanschaffen en aanzetten. Daarnaast duurt het dan nog langer voordat ze gaan slapen aangezien de content nog langzamer binnenkomt.
Veel routers hebben zo'n optie. Je kunt dan tijdschema's instellen, waarbinnen toegang is toegestaan. Vaak kun je ook nog uitzonderingen instellen, zodat je zelf wel gewoon kunt internetten.

Hoe het werkt verschilt uiteraard per router.
bamibal