wat doen computerbedrijven met hun winst?

ik vraag mij dit erg af, wat voor voordeel halen computerbedrijven uit hun winst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Weer in 't bedrijf investeren, of aan aandeelhouders uitkeren, of om de lonen op te hogen. (Als er winst gemaakt wordt, tenminste...)

Toegevoegd na 4 minuten:
Of om andere bedrijven (vaak concurrenten) over te nemen. Maar eigenlijk valt dat weer onder "in het bedrijf investeren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die maken ze op, wat doe jij met winst?... Daar kun je vrij over beschikken en banken keren er bonussen mee uit enz enz...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
In zijn algemeenheid is dit antwoord onjuist. Vele bedrijven herinvesteren in winst in mensen, middelen en nieuwe technieken. Dat is meer dan 'op maken'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit antwoord in zijn algemeenheid juist goed is. De invulling van het 'opmaken' kan zijn herinvesteren in mensen, middelen en nieuwe technieken (of nog iets anders).
Net zoals elk bedrijf zullen zij dat danwel uitkeren aan de aandeelhouders, danwel investeren danwel schulden aflossen. Elk bedrijf moet winst halen, anders zullen zij verdwijnen.