Hoe kan ik deze SATA connector van mijn harde schijf extern op de usb connector van mijn andere computer aansluiten?

Hallo, ik heb hier nog een harde schijf met SATA connector liggen van een computer met kapot moederbord, hier staan nog allemaal foto's op. Deze zou ik graag extern via de usb op mijn andere computer aansluiten, weet iemand hoe ik dat kan doen? (BELANGRIJK: ik wil niet iets kopen om het aan te sluiten! Ik wil het liever zelf maken!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beschikt je PC niet toevallig over een eSata-aansluiting? Dan zou je de HD met een standaard Sata-kabel aan de PC kunnen hangen en hoef je de vertaling naar USB helemaal niet te maken. Anders is een losse behuizing voor een HD de meest eenvoudige oplossing. Hier kun je de Sata-schijf in monteren waarna je deze via USB aan de PC hangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, mijn computer beschikt niet over een losse SATA aansluiting (misschien als ik hem open maak, maar dat ben ik niet van plan) dan kan ik die behuizing wel kopen maar dan moet ik wel een nieuwe SATA kabel erbij hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of nee wacht eens, misschien aan de achterkant, nou eerst maar eens even kijken dan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope ook niet aan de achterkant

Het beste antwoord

Een SATA disk aansluiten op USB kan niet zonder iets te kopen; veel eenvoudiger is het om de andere computer open te maken en de oude disk op een vrije SATA aansluiting te prikken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Over zelf maken: je hebt op z'n minst een chipje nodig dat de signalen van SATA naar USB vertaalt (en zoiets heb je vast niet liggen). Je kunt dus niet een halve SATA kabel aan een halve USB kabel solderen.
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, bedankt, dan zal ik wel zo'n "vertaler" moeten kopen denk
Ik.