Welke (gratis) ONLINE beroepskeuze test, is het betrouwbarst (het best)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je 16 bent en dus nog op school zit. Ik zou je dan ook willen aanraden om met de studiekeuze adviseur van jou school te praten. Die kan antwoorden relativeren, extra aanvullingen geven, onduidelijkheden verduidelijken en adviseren over te volgen opleiding. Deze persoon zou altijd beter moeten zijn dan een online test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik zo'n test deed bestond het beroep dat ik nu heb nog niet eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat zo een test niet alle beroepen kent, zoals fotograaf.

Het beste antwoord

Een beroepskeuze test op het internet uitvoeren kan zonder problemen. Er is een site waar je redelijk goede tests kunt uitvoeren (zie bron). Enkele hiervan zijn gratis maar de meesten kosten toch een bescheiden bijdrage.

Een andere optie is om de tweede bron te bekijken en deze in te vullen. Deze is, zover ik weet, wel gratis en hier krijg je een redelijk beeld.

Het beste blijft echter om dit door erkende instanties te laten uitvoeren (via bv school) zodat je ook gelijk een interactie hebt met de persoon die de test afneemt.
Vraag me alleen niet wat hier de kosten van zijn.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Effe geprobeert en de laatste pagina doet het niet. Je moet ook nog eens heel je adresgegevens en naam opgeven.

Andere antwoorden (1)

Ik ben zelf een stuk wijzer geworden uit de fontys beroepskeuze test. Op school hebben wij verder een IdentiTest. Hier kan je ook duidelijk op zien in welk werkveld je wil gaan werken en wat je eigen capaciteiten zijn. Deze test is van testheaven en moet betaald worden. Dit heeft de school voor mij gedaan. Misschien een optie om je school daarover te informeren?