Mijn computer start heel traag op en met name wanneer de pictogrammen tevoorschijn komen. Weet iemand hoe dit komt?

Na het gebruik van de programma PC Tools Registry Mechanic (schoont de computer op) start de computer heel traag op, met name wanneer de pictogrammen tevoorschijn moeten komen dat duurt erg lang.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je moet erg oppassen met Registry cleaners. Ze hoeven maar één foutje te maken en je systeem functioneert niet meer goed.

De meeste tools hebben echter wel een back-up functie. Ik schat dat PC Tools ook een back-up maakt, dus dat zou je even na moeten kijken. Een andere optie is om systeemherstel via Windows te doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gooi dit programma eraf want het kost alleen maar geld en gebruik Ccleaner, het is gratis en u kan niet enkel uw register herstellen maar ook alle nutteloze data laten verwijderen van uw PC. U zal versteld staan.
U kan tevens zien welke programma's u allemaal opstart en op die manier zien welke er nutteloos zijn en kan uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken ccleaner, en ik gebruik het zelf ook; maar wanneer een computer al aan de trage kant komt, is het niet verstandig om er nog meer dingen op te installeren als het ook zonder kan. Een pc standaard geinstalleerd is ook daarom veel sneller dan dat je er weer dingen op hebt gezet. Waarschijnlijk komt het opstart probleem niet door een registery instelling, maar door teveel opstart programma's (onderandere de misschien automatisch ingestelde clean up van een programma bij het op/of afsluiten van de computer, wat instelbaar is met ccleaner. Ccleaner is daarnaast wel een goed onderhoud programma voor de computer, maar eigenlijk niet de oplossing van dit probleem.
Groet, Shiva.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook meegegeven dat ie moet nazien welke programma's er (nutteloos) opgestart worden.
U zal zeker weten dat dit veel tijd in beslag neemt en doordat er programma's op de achtergrong opgestart worden, zoals Real Registry Cleaner, nutteloos veel CPU tijd verloren gaat.
Dit zijn net de programma's die ELKE reboot van uw PC zeker NIET moeten opgestart worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat jij zegt klopt, ik had het te snel gelezen maar het is toch beter om het gewoon via de ingebouwde software van windows te doen, aangezien iemand die er geen verstand van zou hebben misschien perongeluk zijn wachtwoorden en cookies, cache bestanden en andere dingen wist via ccleaner die hij/zij toch eigenlijk liever wilde houden. Ik weet als in-vrije-tijd computer makende dat je het beste een computer van de vrager kan laten zoals het is (wel maken) maar geen andere instellingen gebruiken die jij wel gunstig vind (je weet niet of diegene dat zou willen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dat is juist, maar dat is net de kracht van Ccleaner.
Een leek zal voorzichtig zijn en om te beginnen niet alle optie's aanklikken.
Daarbij komt dat de standaard upload al veilig is.
Vaak word de tijd van het opstarten van een computer bepaald door de hardware (de ingebouwde onderdelen van de computer) en de software (de geinstalleerde programma's zoals PC Tools Registery Mechanic)

Des te langer de computer gebruikt word, worden in de loop der tijd wel eens programma's geinstalleerd, en die bewaar je dan waarschijnlijk als je de programma's nodig hebt of ooit nog handig zou vinden.

Als je een programma installeert, word deze vaak in de opstart registery van de computer toegevoegd, o.a. de service van het programma wat er voor zorgt dat het vanzelf update, of werkt.

Wat je kan proberen, wat zeker zal helpen is (voor windows 7 / vista) op start te drukken, en daar 'MSconfig.exe' te typen.
Wanneer je het opent, word er waarschijnlijk om toestemming van de beheerder gevraagt, klik op doorgaan.
Wanneer je het nieuwe schermpje ziet verschijnen, drukt u op opstart programma's. u ziet hier een lijst van de geinstalleerde programma's die automatisch ook aangaan wanneer je de computer aan zet.

Eigenlijk is het mogelijk deze allemaal uit te schakelen, maar vaak moet je dan weten welke je wel gebruikt (kun je aan de namen herkennen waarvan ze zijn)

Optional:
Dit geld ook voor de Services tab (Zorg er wel voor dat u op 'Alle microsoft services verbergen' zodat er niets mis kan gaan.) en zoek uit welke dingen u echt belangrijk vind om bij uw opstart al aan te hebben.
Soms kan een service veroorzaken dat het programma niet correct start zonder dat deze aan staat.

Verder kan het eigenlijk geen kwaad of u iets uit heeft gezet wat u toch nodig had, want u kunt het weer inschakelen zoals hierboven, maar dan moet u het hokje aanvinken.

TENSLOTTE:
Wanneer u op toepassen drukt, selecteer in de popup dat het niet meer weergeven moet worden wanneer deze verschijnt, anders komt deze weer terug bij de volgende keer dat u de computer opstart.

Eigenlijk is het de beste manier om ongebruikte programma's te verwijderen via:
Start -> configuratiescherm -> software en onderdelen (of iets dat er op lijkt, ik werk altijd met alles in het engels) en druk daar op, dan krijgt u een software lijst met de geinstalleerde programma's, en selecteert u er een, en drukt u op verwijderen en volgt u de stappen.
TIP: doe dit alleen bij programma's waarvan u weet waarvoor ze zijn om problemen te voorkomen.

Mocht er iets niet lukken, laat het weten en ik zal het makkelijker uit proberen te leggen.

Met vriendelijke groet, Shiva
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even iets dat ik nog wou bijvoegen.
Elk pictogram dat op het bureaublad staat, word ook geladen (of het doelbestand nog wel bestaat)
Dus hoemeer foto's, snelkoppelingen en bestanden er op het bureaublad staan, hoe langer het duurt voor ze allemaal ge 'refresht' zijn. Ook kan een achtergrond met een zeerhoge resolutie de computer vertragen, maar dit zal niet zo'n groot invloed hebben.