Weet iemand hoe mijn filmpjes te redden?

Nadat mijn externe harde schijf gecrasht was, heeft mijn broertje filmpjes terug weten te halen door een speciaal programma over mijn videocamera met harde schijf te halen. Maar deze filmpjes zitten nu allemaal aan elkaar en door elkaar. Window media player speelt ze af met geluid, maar kan bv niet stop zetten, dan vind hij niet meer waar hij gebleven was. Met magix kan ik deze film in stukken hakken en exporteren tot mp4. In totaal heb ik 7 van dit soort lange films die ik uit elkaar moet halen. 1 lukte goed, met geluid en daar heb ik nu allemaal kleine filmpjes van kunnen maken. Maar de rest heeft geen geluid in Magix. Met Sony Vegas lukt het me om van de film een wav bestand te maken en heb ik dus wel het geluid. Nu kan ik natuurlijk dat geluid onder het filmpje in Magix plakken, maar door enige vertraging is dit een erg moeilijk proces. Sony Vegas geeft het filmpje overigens wel goed aan met goed beeld en geluid, maar zodra ik hem 'Render' naar een mp4, mp2, avi of wat dan ook, is het geen bruikbaar filmpje meer.

Mijn vraag is kan ik met een video programma mijn video's nog redden? En heeft iemand misschien tips hoe geluid in magix te krijgen, of het filmpje op de juiste manier om te zetten met Sony? Of misschien een ander programma?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laat het voor iedereen maar weer een waarschuwing zijn: elke harde schijf gaat ooit een keer kapot. Dat kan over vijf jaar, of over vijf minuten zijn.
Backups Zijn Belangrijk! (als je je spullen niet kwijt wilt raken)

Antwoorden (1)

Klinkt als een erg moeilijk proces. ik - persoonlijk - zou opnieuw proberen de harde schijf uit te lezen met een andere programma. Dit moest ik van de week ook doen op een HD die reeds geformatteerd was. Met het programma ''EASEUS Data Recovery Wizard Professional'' was dit erg goed gelukt.