outlook express compleet met e-mail's, adresboek enz. overzetten op andere computer?

Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe je outlook express over kan zetten van de ene naar de andere laptop. Ik weet nul van computers en heb het geprobeerd met de wizard bestanden en instellingen overzetten, maar ik krijg een melding op de nieuwe (is een gebruikte) computer dat er geen bestanden te vinden zijn. Wat nu te doen. Allebei de laptops draaien op xp en hebben allebei outlook express ik weet niet welke informatie voor de antwoordgever belangrijk is om mij verder te kunnen helpen. bij voorbaat hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is niet zo heel moeilijk.
Ik neem aan dat op de nieuwe laptop de Outlook Express al geinstalleerd is?
Zo niet, doe dat dan eerst.

Het kopieren van de adressen:
Open Outlook Express.
Klik op je adresboek.
Ga naar "Bestand"
Kies voor "Export" en kies dan voor een WAB-bestand.
Je moet kiezen voor een locatie waar je de gegevens naar toe gekopieerd wilt hebben. Kies ene plek en klik op Opslaan.

Kopieer het WAB-bestand, ga naar je nieuwe laptop, ga weer naar bestand en kies vervolgens voor "Import".
Kies het wab-bestand en al je adressen worden weer keurig geimporteerd.

Het kopieren van de mail:
Om de mail te kopieren ga je als volgt te werk:
Open je verkenner van de laptop waar alle mails op staan.
Zorg er vervolgens voor dat alle systeem bestanden zichtbaar worden.
Ik heb hier alleen een engelse versie van Windows bij de hand, hier doe je dat door Tools-> folder options te kiezen (zal iets zijn als "gereedschap ofzo?).
Ga naar tabblad View en kies hier voor de optie "show hidden files and folders".

Vervolgens ga je naar Documents and settings van de gebruiker, dan zoek je de map: LocalSettings.
Open die, dubbeklik vervolgens:
Application Data -> Idendities -> dan een map met een verzameling getallen en letters. Daarin vind je de map
Microsoft, dubbelklik deze en je vind de map Outlook Express.

Alle bestanden die in deze map staan moet je kopieren en overzetten naar de Outlook Express map op je nieuwe laptop.

Uiteraard is het aan te raden Outlook Express niet open te hebben staan tijdens de kopieer actie.

(bij mij staat de map op:
C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{7A244FDF-D59E-4EBD-B140-0144B5648F16}\Microsoft\Outlook Express)

Succes. 't klikt als een moeilijke klus, maar 't valt echt wel mee.