Kan ik het geluid van verschillende websites los van elkaar uitzetten?

Als ik op de computer een spelletje speel, luister ik graag tegelijkertijd naar een muziekje. Alleen hebben sommige spelletjes op internet van die onwijs irritante bliepjes de hele tijd, en hebben ze geen geluid-uit-knop (in dit geval spele.nl, maar er zijn ook andere). Kan ik het geluid van die website blokkeren oid maar wel tegelijkertijd via youtube muziek blijven luisteren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat kan, met een truc, maar of het werkt is afhankelijk van hoe het spelletje is geprogrammeerd. Veel firewalls, virusscanners, en advertentieblokkeerders hebben de mogelijkheid, bepaalde bestanden van bepaalde websites te blokkeren. Je moet dat dan wel expliciet aangeven, zonodig door te zeggen dat dat bestand een virus is. Zomaar een voorbeeld: Als je met Firefox werkt, kun je bijvoorbeeld AdBlock Plus installeren; daarin geef je dan aan dat http://www.spelletje.nl/geluid/*.wav moet worden geblokkeerd. In de broncode van de webpagina van het spelletje kun je soms vinden hoe het geluidsbestand heet / de geluidsbestanden heten. Als het om een flash-spelletje gaat, werkt deze truc echter niet.

Je kunt eerst YouTube aanzetten en minimaliseren, dan weer opnieuw verbinding maken met internet en het spel gaan spelen. YouTube blijft dan hoorbaar. En dan het geluid van het spel uitzetten. Moet die functie wel bij het spel zitten! Als je het geluid van je computer uit zet, geldt dat natuurlijk voor alle geladen pagina's.

Nee dat gaat niet. Er zit niets anders op dan spelletjes te negeren waar geen geluidknop op zit.

Als je twee verschillende browsers geinstalleerd hebt, kun je in Windows Vista per browser het geluid aan- of uitzetten in de mixer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100