registersleutel,waar dient hij voor ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Oei wel een hele technische vraag ik geef je de jip en janneke versie maar windows is een besturing systeem een OS Operating System Eigenlijk een pakket van allerlei verschillende programmaatjes en gegevens datebases die er voor zorgen dat dingen die je invoert in je pc op de juist manier gelezen en bewerkt worden Bijvoorbeeld het zou raar zijn als een mp3 door een txtverwerker wordt geopend toch ? maar in feite is een mp3 niet anders dan een lange reeks systeem commands en gegevens die in principe door het allersimpelste programma geopend kan worden maar dan wort het geen geluid alweer even dat mp3 bestand Elk mp3 heeft een soort code waarmee hij kan laten zien he ik ben een mp3 en ik wil alleen geopend worden door dit of dat programma windows media player itunes etc etc die sleutel wordt bewaard in het register Naast dat worden er ook gekeken op zaken als wie opent heb bestand ? wie mag het bestand openen ? Stel je ben een gastgebruiker op een pc dan zijn er dingen die je wel en niet kunt doen Dan kan een bestand aan de hand van de sleutels van wie je bent zeggen ik mag niet openen omdat je niet de administrator of hoofdgebruiker bent tja en dat is maar een klein stukje van wat je register doet maar in feite is het eigenlijk de sleutelbos naar je besturing systeem en eigenlijk ook de gids, plattegrond, leidraad die ervoor zorgt dat een bestand op de juiste manier wordt geopend afgespeelt veranderd of aan andere bestanden wordt gekoppeld dus je begrip als je deeltje of echt alles in je register overhoopt haalt Dat de sleutels niet meer passen en de computer helemaal in de war is hopelijk helpt dit

Een register is niets anders dan een database van het besturingsysteem (zoals Windows) waarin gegevens zijn opgeslagen. Een van de onderdelen is welke programma's moeten worden geopend bij een specifiek bestand. Andere onderdelen zijn simpelweg waar een programma is geinstalleerd of bepaalde instellingen van het programma. Elk onderdeeltje (verwijzing of regel) in het register wordt een sleutel genoemd.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Register_(Windows)
http://www.xp-helpdesk.nl/windows-register...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100