Hoe bereken ik de voeding van mijn pc?

Ik heb een game pc samengesteld maar ik wil zeker weten dat ik een goede voeding heb. Ik heb al zoon calculator gebruikt maar ik kom daar niet helemaal uit.

dit is mijn pc

Cooler Master HAF XB Evo
Cooler Master Hyper 212 Evo
Cooler Master Silent Pro M2 850W (voeding)
Corsair Dominator 16GB DDR3-1600 CL10 kit
Intel Core i7 4770K
MSI N780 TF 3GD5/OC
MSI Z87-G45 Gaming
Samsung 840 Evo 250GB
Western Digital Caviar Blue 1TB (SATA3, 64MB)
NZXT Sentry 2
nog een 2 a 3 fan's
cd-rom met brander maar welke weet ik nog niet.

ik hoop dat u me kunt helpen.

dank u

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (3)

Je hebt theoretisch 350 Watt nodig toch zou ik lekker veilig voor de 430 Watt gaan!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je van plan bent om te overclocken zou ik voor de 520 Watt gaan!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-780/specifications

600 watt.

In de regel zal je zo'n 450 watt tijdens het gamen verbruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
De voeding die je nu gekozen hebt is eerder als je SLI/Crossfire wil gaan draaien in de toekomst, dus 2x 780

http://eu.coolermaster.com/uk/product/Detail/powersupply/enthusiast-silent-pro-m2/silent-pro-m2-850w.html

PCI-E 6+2 Pin x 6

Dat betekent dus dat je 3 high end videokaarten er op aan kan sluiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi, Mr Tomaat! Voeding Silent Master M2 zal volgens mij hier inderdaad volstaan. Maar als je in een goede computerwinkel bestelt, zal hij die trouwens onder voorbehoud mogen bestellen zodat hij ze kan terugdragen als het onverwacht niet zo zou blijken. Met zijn SSD is hij echt een beest van een PC aan het maken waar geen enkele van onze bedrijfsserver zal kunnen aan tippen (op de harde schijven in RAID dan na misschien).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Ik denk in de toekomst misschien er nog wel wat aan te veranderen. Dus een grotere voeding zal denk ik niet erg zijn.
Die calculatortjes op internet moet je niet gebruiken. Ze zijn mooi in theorie maar een realistisch beeld geven ze niet. Meestal heb je bijlange zoveel niet nodig dan ze aangeven.

Bij jou is het vooral de grafische kaart die veel stroom nodig heeft. Maar de overige onderdelen zijn zuinig.

Je moet rekening houden met een verbruik tot 410 Watt. Dus eentje van 430 tot 450 Watt zou moeten volstaan. Bij gebrek aan keuze eventueel een van 500 W.