Als je apps koopt kan het inderdaad komen dat nu je beltegoed op is. Wat ik je aanraad is om een goedkoop abbonement af te sluiten op de telefoon die je in gebruik hebt. Want zo te lezen heb je dus wel een smartphone. daar kun je voor weinig geld een Sim only abbonement op af sluiten met internet. En anders zou ik het app gedrag veranderen. Maar kijk ook of je niet te veel smst/belt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige (veel) apps maken gebruik van data-verkeer op het GSM net. Als je daar geen bundel voor hebt op jouw telefoonabonnement dan gaat het inderdaad van je beltegoed af.
Als je dit wilt voorkomen dan moet je op jouw telefoon de optie "dataroaming" uitschakelen en alleen apps en internet gebruiken als je een Wifi-netwerk kunt gebruiken.
Een andere optie is het nemen van een data-bundel op jouw abonnement, dan gaat datagebruik niet meer ten koste van jouw beltegoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande antwoorden: let ook erg goed op bij het installeren van apps wat ze doen. Als ze internettoegang nodig hebben kun je misschien overwegen de app niet te installeren. Als er namelijk teveel internetverbinding wordt gemaakt zou het namelijk wel eens een kostelijke grap kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met mijn vorige gsm had ik dat ook, het kwam bij mij omdat hij geen wifi-verbinding meer had. Hij pakte beltegoed om te kunnen verbinden. Ik kon niet instellen om het uit te zetten, dus kon ik er helaas gewoon geen geld er op zetten.