Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil artikelen overzetten van de ene website naar artikelwebsite.nl maar hoe zit dat met de indexering bij Google?

Als ik artikelen van de ene artikelwebsite overzet naar een andere artikelwebsite, dan blijft Google nog verwijzen naar de oude artikelwebsite, ook al zijn de artikelen daar allang weg. He komt dat en wat kan ik daar tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Google maakt gebruik van zogenaamde "crawlers". Deze speuren het web continue via links af naar de inhoud en indexeren die vervolgens op de zoekmachine.

Gezien het grote aanbod op internet, is het natuurlijk onmogelijk om elke website realtime up to date te houden bij Google. De update zal dus plaatsvinden zodra er weer een crawler langs is geweest.

Je kan het tijdelijk alvast wel oplossen voor je bezoekers met een doorlink pagina. Dat doe je door op je server (ftp) in je indexfolder een bestandje aan te maken genaamd "index.php". Zet de volgende code in dat bestandje:

Header (Location: http://www.nieuwe-website-hier.nl);

?>

Wanneer bezoekers op de oude website komen, worden ze gelijk automatisch doorgestuurd naar de nieuwe site.

PS: Let wel even op dat je geen andere index bestanden in je indexfolder hebt staan. Anders wordt mogelijk 1 van de andere index bestanden gekozen en werkt dit script niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Google loopt regelmatig zijn bestanden door. Met zes maanden zijn ze uit google weg. Je kan ook bij google verbeteringen doorgeven. Als jij niet de eigenaar van de oorspronkelijke site bent, kan je niet veel doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing