Ik heb perongeluk de adapter (oplader) van mijn moeders laptop in mijn laptop gedaan, nu zeggen sommige mensen dat het super slecht is. wat nu ?

Wordt mijn laptop hier langzamer door ? Gaat hij nu kappot ? ik zou het niet weten, maar hij heeft toch een aantal uurtjes aan een adapter van een ander merk laptop gezeten. Hij is net nieuwe en ik hoop natuurlijk niet, dat hij nu al kapot gaat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Achter op de voeding staan een hele boel gegevens, kijk niet naar Input, dat maakt niks uit, ik zou naar het vakje OUTPUT zoeken.

Vergelijk jouw oplader en die van je moeder, en kijk naar de frequentie in Hz (meestal 50/60), en naar het aantal Volt, Ampère en het Wattage die bij output staan.

Zijn deze waardes lager dan die van je eigen oplader heb je geen probleem. Zijn ze hoger kun je een probleem hebben, fabrikanten van Laptops leveren meestal niet de snelste lader omdat ze duur zijn, ze leveren een lader die "voldoet".

Als de waardes hoger zijn dan zou ik achter op de de (accu van de) laptop kijken, en of je daar iets van gegevens over de stroom kan vinden, zijn de waardes van je moeders oplader lager dan die, heb je geen probleem.

Zijn ze hoger, dan is het inderdaad niet goed voor je accu, hij zal niet meteen exploderen of gigantisch veel in kracht achteruitgaan. Maar hij kan wel veel warmer worden dan bedoelt, wat de levensduur verkort en bij te vaak gebruik kan je accu in brand vliegen.

Als de oplader te snel is is dat jammer, maar je kunt er nu niks meer aan doen, behalve beter opletten volgende keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk eens op de adapters en zoek het voltage. Verschilt dit van elkaar dan kan je je laptop weleens goed beschadigd hebben. Als het voltage hetzelfde zijn en bijv. het wattage anders is, dan kan dit niet zoveel problemen met zich meebrengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, dankjewel. Als het voltage anders is, wat kan er dan zowel met mijn laptop zijn ? Dankjewel voor je antwoord, nu weet ik er meer vanaf en zal ik het zeker niet nog eens doen !