hoe kan ik de bass toon aanpassen op de laptop het kan niet via de headset die ik sinds kort heb gekocht en waarvan de bass veel te hoog is ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (2)

Je kunt de bastoon aanpassen bij je geluidsinstellingen van je laptop, echter zul je weinig verschil horen door je headset. Deze kleine speakers zijn niet gemaakt voor lage bassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is afhankelijk van je geluidskaart/chip en de drivers die erbij zitten of je dat überhaupt in kunt stellen al is die kans normaal gesproken wel groot want welke geluidskaart heeft er nu geen EQ (equalizer) mogelijkheden?

Wordt lastig te achterhalen wat er zoal kan via die chip in jou sony vaio. Zelfs al had je er netjes het type nr bij gegeven dan nog is wel te achterhalen welke geluidschip er is gebruikt maar ff drivers voor een geluidschip die niet in je eigen pc zit installeren en uitproberen is er niet bij.

Maar begin eens door op het volume icoontje van win in de tray (rechts onder) te rechtsklikken en dan bij de eigenschappen vd speakers is iig bij mij wel iets over de EQ terug te vinden al draait het uit op een linkje naar bijgeleverde aparte software voor mijn geluidskaart waar vervolgens oa aan de EQ settings valt klooien.