Driver geluidskaart zoeken

Ik ben pas overgestapt van windows xp naar windows 7. Maar nu doet mijn geluidskaart het niet.
Windows 7 Ultimate 64 bits
geluidskaart: High Definition Audio-apparaat.
processor: AMD Athlon 64 Processor 3500+ 2.2 GHz
weet iemand hoe ik hem weer werkend kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Meestal kun je dergelijke drivers van de website van de moederbord fabrikant afhalen. (In het geval van een onboard geluidskaart). Als je het model daarvan voor me hebt zou ik wel is voor je kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de geluidkaart op je moederbord zit en je weet het type moederbord niet, kijk dan eerst in je BIOS. Soms vind je het daar. Zo niet, download dan het eenvoudige programma Belarc via www.belarc.com. Dit programma geeft je de gehele specificatie van je computer. Met het typenummer van je moederbord ga je aan de slag op Google.
Bovenstaande geldt natuurlijk ook als je een separate geluidkaart hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de bewuste driver gevonden op
http://www.driverspro.net/asus/index.php?id=assg2go2ph
Als deze site geopend is vul je het typenummer van je moederbord in het zoekveld onder "Enter the product name or number directly:" door het nummer te kopieren en te plakken en klikt daarna op Search Drivers.
Als de driver gevonden is kun je hem downloaden en daarna installeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt niet veel dingen voor niets in het leven en voor een paar centen is waarschijnlijk je probleem opgelost.
Je kunt het typenummer nog even in het zoekvenster van Google plaatsen en proberen of je een voordeliger oplossing vindt.
Als de driver van Windows 7 er niet bij staat, gebruik dan die van Vista. Werkte prima bij mij :-)