wat is active x en waarom installeerd mijn comuter dit niet?

op diverse chatsites krijg ik onderin mijn scherm een gele balk met of ik dit programma (?) geinstalleerd wil hebben omdat de website hier gebruik van maakt.
wat is dit en waarom als ik klik op installeren krijg ik wel dat draaiende rondje van: ik ga aan de slag, maar vervolgens gebeurt er niets....:(

Weet jij het antwoord?

/2500

De ActiveX-technologie werd door Microsoft ontwikkeld om software applicaties via het internet te verdelen. Deze technologie is het antwoord van Microsoft op de Java-technologie van SUN Microsystems. Net zoals Java-applets kunnen ActiveX-objecten worden opgenomen in een webpagina. In tegenstelling tot Java-applets zijn ActiveX-objecten afhankelijk van het platform waarop ze draaien, hetgeen betekent dat ze opnieuw moeten worden gecompileerd om ze op een ander platform te kunnen gebruiken. Je moet even tijdelijk je anti-virus en Anti-Malware even uitzetten. Dan moet je ActiveX wel kunnen installeren. Toegevoegd na 28 seconden: http://www.vego.nl/4/a/a_030.htm

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100