Ik wil een zelfbouw/tweedehandse computer kopen, waar moet ik op letten en waar kan ik ze vinden?

Het liefst heb ik een computer met meteen een goed processor enzo maar ik wil hem nu al kopen, voor max 350€ en over 2 maanden er een nieuwere betere video kaart in doen zoals bijv: nvidia gtx 560, maar op marktplaats kon ik niet echt goede pc's vinden en ik weet niet of ik ze later kan upgrade want dat ligt blijkbaar aan de voeding enzo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is om te gamen.

Antwoorden (3)

Je moet letten op je specifieke behoeftes. Heb je hem nodig om te gamen, of ga je veel filmpjes kijken? Of gebruik je hem exclusief om documenten te typen en te printen en andere zakelijke doeleinden?

Je hoeft niet per se altijd voor de zwaarste en duurste hardware te gaan, ook met de lagere specs kun je een hele einde komen afhankelijk van je eisen. Dit scheelt weer in de prijs.

Je hebt hedendaags sowieso minimaal 2 GB RAM nodig om de meeste software applicaties en OS'en te draaien. Minder dan dat en vastraken van het scherm is niet uitgesloten.

Qua harddrive kun je best voor een SSD gaan als je een laptop kiest want dit accepteert geweld en fysieke krachten veel beter dan de traditionele harde schijven. Of een combinatie kan ook met de daarbijhorende primaire en slaaf-instellingen.

Een chip heb je minimaal 3 GHz nodig en zelfs dat is nogal aan de lage kant. Maar je betaalt uiteraard veel meer naarmate je extra GHz eraan toevoegt.

HD grootte kun je best 200 GB kiezen. Dan ben je iig gedekt als je geen extra USB stokje of externe schijf wilt aanschaffen.

Let wel bij het kopen van de chip dat je de chipset en RAM bekijkt. Dit is ook belangrijk.

Succes en geniet ze!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het beste een pc met een i5 of i7 processor kopen, bijvoorbeeld de i5 760, is een snelle quadcore processor en niet duur. Verder heb je tegenwoordig ook wel iets van 8gb ram nodig om mee te gamen. Als je er toch een nieuwe videokaart in gaat zetten zou ik op marktplaats een pc zoeken met een radeon 5850, dan kun je toch vast wat spellen spelen. Ik denk dat je voor 350 wel een pc met redelijke specificaties daar kunt krijgen het is alleen even zoeken en elke dag even kijken want mensen plaatsen vaak nieuwe advertenties maar soms is het ook snel verkocht. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft de indruk niet heel veel van de materie af te weten. Als dat zo is, is zelfbouwen iets waar je niet ondoordacht aan moet beginnen.

Advies: hou je geld nog twee maanden in je zak (je hebt blijkbaar al een pc?), of koop een tweedehandsje rond 100 euro, en besteed die maanden niet aan gamen maar aan lezen: zorg dat je beter weet wat je wilt, hoe een PC in elkaar steekt, wat de randvoorwaarden zijn.

Daarna ben je in staat om een veel betere PC samen te stellen voor je budget.

Een 350 euro PCtje 'verdient' waarschijnlijk geen nieuwe voeding+high-end-graphics: de prestaties zullen niet optimaal zijn.

Een echt goede gamePC kost al snel rond 1000 euro.
Speel je doorsnee spellen en stel je geen extreme eisen dan is een gtx560 waarschijnlijk al overdreven, vooral in een verder matig uitgeruste PC.

Een echt snelle PC vereist een top-moederboard, snelle schijven (raid, of ssd), veel geheugen, en heel goede koeling. (Let op: goedkoop koelen is nogal lawaaierig!)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De games die ik speel zijn: Skyrim,cod mw3, bf3, guildwars,wow, left 4 dead. Ik wil gewoon kunnen gamen en heb nu een macbook pro retina waar ik heel lekker mee kan gamen zit ook bootcamp windows 7 op maar ik wil de batterij/levensduur van mijn laptop daar niet aan verspillen en gewoon een x een goede desktop pc halen die ik altijd kan upgrade, ik verdien genoeg geld maar ik hoef niet het beste dus geen dual 7970 kaarten maar gewoon een single 560 die ik miss later kan upgrade door er 2 van in te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle onderdelen die je in de laatste alinea noemt zijn niet echt nodig voor gaming. Moederborden met dezelfde chipset geven amper betere prestaties, koeling zorgt alleen maar voor het niet uitvallen, ssd en raid zorgen ook niet voor betere prestaties in gaming. Het is voor gaming: GPU>CPU>RAM(4GB), het moederbord hoeft niks anders te doen dan die componenten te ondersteunen. Als je een mobo voor 80 euro vindt die dat doet, dan doet een mobo van 160 euro dat niet veel beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
specificaties processor : amd phenom 2 x4 965 3,4 ghz (quadcore) nieuw
videokaart : asus gtx 570
moederbord : asrock 870 icafe rev 2.0 socket am3+
SSD: agility 3 64gb
hardeschijf : 640gb
voeding : 530 wat nieuw
ramgeheugen : corsair vengeance blue 1600 MHZ cl9
behuizing : zalman z9 plus ( een usb ingang defect door een ongelukje. Hoeveel zal ik hier max voor bieden?? En is de voeding niet een beetje te weinig?