Wat is slimmer/voordeliger: een beeldscherm vervangen van een 3 jaar oude laptop aanschafwaarde €560 (Toshiba) of een nieuwe laptop kopen?

Er is een boekenplank op mijn laptop gevallen.. Scherm heeft grijze vlekken en scheuren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe veel kost een prima laptop tegenwoordig? Ik gebruik mijn laptop voor school, internet en muziek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een beetje nieuwe laptop voor school kost al gauw 400 euro. Als je zelf handig bent, is het beeldscherm vervangen een stuk goedkoper. Afhankelijk van het typenummer en grootte scherm ben je tussen de 30 en 60 eurie kwijt. Je moet even een manual downloaden en een schroevedraaierset kopen (0,50 euro Wibra). Als je googelt op: Replace screen Toshiba typenummer, dan kom je geheit een stap voor stap beschrijving tegen. Succes!

(slechts een voorbeeld)

http://computer-software.marktplaats.nl/laptops-onderdelen-en-toebehoren/589327751-laptop-lcd-schermen.html?return=eJwtjW1rhDAMgP%2FLgX7T2naeUJHhsX8w2PfO5qZcbUMbd3th%2F30pG4TkyZOEWCPN92a6MRs1DOaUwaZlHVciNELcIkJod5tuhN5aym3wYok7HgQpNxCaHK90twmEt0gRcxODg%2BTA84yDIrzCGhMEQZ8ITXyHtL1BU5ogFnnudbvS7h8%2F%2FCRrlyeKlZ5lpS%2Be06yVKqiK41VmtzEXR1y%2FNmTMV5f%2FJBbZMezs53Ds%2FGwp%2Fvj3MZdzVSMeU1djzLREB5Pu9PDyXNt71V%2BUepBV%2F8TUcZmkVmd5Gn9%2BAcy3XRQ%3D&df=1&fta=eNpVkktv2zAMgP9KoEPOetiSTcOHDbsUKNZDh16KIpAsKTPmxEYkp9kC%2F%2FfplQG7fSYp8wNJCQLuDhpA62U6XOXkUOeAEALoNvVkr13vZyDdRIBR2k0UCK9Zp0foJg9%2FxqVzVjvoFg%2B4Oy1wXk%2FmMg7dsobv2Y1A98uy9ni%2FzM4PszY9w0y8ve7l5zulFfl4xx89YZST2LcCtMijQd0YWjpggEadhBgNzFRrm4qIW4BBcK0CSIMZrQMoxowdYkqLltMIlklLbpTawTYRGCUt5zgDa1kCYalMwGmVU5Voc4RZyhNQIvNzUpsMtaJDAsyxiYDNUFU51XKRnw%2BqzaBok4trYwtoUkCxAgIXqB8RJgqQApXVBUwproYHSJU0dNOkGtzauskgVRLDXDciLTeM0s%2BL1O4wmfPR%2F4zj5iHRAjrJ2yFuIAxdQ4tDkAKSn6iTQOAethlWFjjdTMg8fStbi%2FGINaBnqcxUwj9%2BLybfE6Cvcvhlzvq7PKVQXGhM757lEmzc7uWszUWboPSQ%2FOL9ZVSrN%2F9%2BAyh1CaKv88U%2FhRc3lB0pjsABvclpjfpFGGepcmFbVkk1yfP%2Fwtj05Rru92h2PvQMJtu25RlcYyWG%2B7b9BVU56bY%3D&fta_ind=36&fs=1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor een nieuw scherm moet je al snel 150-200 euro rekenen. Een nieuwe 'kantoor' laptop heb je al vanaf een kleine 400 euro. Vervangen lijkt daarom niet heel interessant. Hoe is je accu er bijvoorbeeld aan toe? Vaak houden die het na drie jaar ook nog maar een half uurtje vol, en een nieuwe accu kost ook al snel 100 euro.

Als je het scherm zelf durft te vervangen kun je een paar tientjes besparen, als je erg heldhaftig bent kun je op zoek naar een vegelijkbare tweedehands laptop en het scherm daarvan overbouwen. (of die laptop gebruiken, kost een stuk minder dan een nieuwe, mogelijk zelfs minder dan een nieuw scherm.)

Als je de laptop altijd op een vaste plek gebruikt kun je een extern scherm overwegen (tweedehands voor zo'n 50 euro).