Waarom wordt mijn laptop zo warm en valt hij dan uit?

Hallo,

Mijn laptop ( Fujitsu Siemens ) doet al een tijdje heel raar: Als ik een spel ga spelen zoals GTA 4 en Minecraft word hij na enige tijd ( 5 min. ) zo warm dat je er een eitje op kan bakken. Dan, na circa 30 min. valt hij zonder waarschuwing uit.

Dit probleem had ik eerst nooit, maar is steeds erger geworden.

Ik heb de ventilator nagekeken, maar hier zit geen stof in. Verder zie ik ook geen andere problemen.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Computer gaat uit zelfbescherming uit; oververhitting.

Er is iets fout met de koeling van je laptop. Het mag nooit zo warm worden in vijf minuten. Mss is ventilator kapot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je daarvoor ook spelletjes gespeeld als GTA4? Dat is nogal een programma dat zeer veel vergt van je laptop (grafisch en qua geheugen). Als de processor te heet wordt, gaat door de automatische beveiliging je gehele systeem plat. Als je niet echt een gaming laptop hebt, is het niet aan te raden dergelijke spellen te spelen. Overigens kan het heel goed zijn dat er meer dan 1 ventilator in de laptop zit, kijk daar nog maar eens naar (moet je hem wel openschroeven).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb F.E.A.R 3 en Sniper elite kunnen spelen. Daarvoor had ik ook al GTA 4 en werkte perfect. Minecraft is niet een heel groot spel dus dat zou je toch wel moeten kunnen spelen op een laptop. Grafisch voor spellen scoort deze laptop 6.5, dus dat zou toch genoeg moeten wezen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kreeg het ook pas na een paar jaar, verder altijd zware spellen kunnen spelen en zo. Na een tijdje is het denk ik gewoon aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
minecraft is een van de grootste spellen vergis je je daar niet in
Als aanvulling op het antwoord van blueslee:

je bent ook zeker dat de ventilatieopeningen niet bedekt worden tijdens het spelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ventilatieopeningen zijn niet bedekt. Er zit er volgens mij maar 1: Aan de zijkant, en die is niet bedekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die opening aan de zijkant is waarschijnlijk waar de warme lucht uit de laptop wordt geblazen. De koeling kan echter alleen renderen als ook de lucht op de goede manier in de laptop wordt 'gezogen'. Deze openingen zitten waarschijnlijk onderaan (inderdaad: minder praktisch, maar dit rendeert gewoon het beste voor een laptop). Plaats je de laptop dan bijvoorbeeld op een object dat niet stevig genoeg is waardoor de ventilatieopeningen bedekt raken kan je dit soort problemen krijgen, denk aan een bed, een sofa, je eigen schoot, een mat, etc...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik laptop tegenwoordig met een dvd hoesje onder mn laptop (aan de achterkant, dan staat hij een beetje omhoog) en hij blijft het nu wel doen :D
Uiteraard moet er nog gekeken worden wat er precies aan de hand is en wat er gedaan moet worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weten jullie zeker dat hier echt helemaal niks aan te doen is dan een nieuwe pc kopen?