Ik krijg spammail (zie beschrijving), hoe kom ik hier vanaf?

Dit staat er in de e-mail:

Om de veiligheid te waarborgen van onze online klanten database vragen wij uw login informatie te valideren.

U bent verplicht om onze online validatie formulier in te vullen door te klikken op de volgende link.

Klik hier om het online formulier te openen

Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Joes van Maars
IT Security Assistant
Western Union, NL

Deze mail is dus van Western Union, maar vandaag kreeg ik precies dezelfde mail ook van de ING.
Met bijde bedrijven heb ik niets te maken en ik heb ook geen idee hoe ze aan mijn e-mail adres komen.
De afzender van deze e-mails is support@mtc.com en support@ing.com
Hoe kom ik van deze mails af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je komt er niet van af.

Als je je mailprogramma vertelt dat het spam is, zal het spamfilter ze misschien gaan herkennen, maar in principe kan iedereen jou gewoon emails sturen.

De mails komen in elk geval niet van western union of ing, dat is een ding dat heel zeker is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de meeste e-mailprogramma's bestaat de mogelijkheid 'verdachte' mails te melden. Als spam, of in dit geval zelfs waarschijnlijk als phishing. Daardoor worden berichten van die afzender direct in de verwijderd-map geplaatst. Ook kan je de adressen blokkeren.
Amadea
11 jaar geleden
Ik krijg ook van die emails van westernunion ING en nog een aantal Britse banken het beste is om op de site van de betreffende bank te kijken omdat ze daar een speciaal email adres hebben voor phishing berichten bij ING is het
valse-emails@ing.nl bij die andere is het spoof@westernunion.com en bij ICS is het valse-emails@isccars.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit soort spam is moeilijk te voorkomen omdat de verzenders steeds nieuwe truukjes verzinnen. Je kunt aan de mail wel vaak zien dat het verzendadres ergens in Oost Europa kan zitten. Vanochtend had ik nog een ABN-AMRO mail in de spambox die uit het land met de extensie .sk kwam. Jouw tekst lijkt overigens verdacht veel op de ABN-AMRO tekst die ik vanochtend had. Gewoon deleten en niets mee doen of bij ontvangst in jouw mailbox dus markeren als SPAM