Hoe kan ik mijn ventilator van mijn laptop versnellen ??

Mijn laptop gaat elke keer uit als ik een video render of dergeleke zware dingen doe ik heb gehoord dat je met een programma je ventilator kan versnellen waardoor dat niet gebeurt maar weet niet welke wie kan me helpen
??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (5)

die ventilator versnelling is helemaal niet nodig, als je het roostertje schoonmaakt, je moet wel even aan de onderkant de kap er even afschroeven, en dan zal je zien dat de ventilator en roostertje helemaal onder het stof zitten. als je dit netjes verwijdert zal je zie dat je laptop het weer prima doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met het programmaatje speedfan daar kun je je fans apart bedienen hoe hard ze gaan ik weet niet of dat het afsluiten verhelpt naar het valt te proberen. Ik hoor het wel als het gelukt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computer brengen naar iemand die er verstand van heeft. Niet zelf aan rommelen voordat het fout gaat en een nieuwe laptop kan kopen. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zelf dit soort zwaare taaken op een desktop doen, laptops zijn hier niet echt voor gechikt. Maarjha... Maak je heatsink, fan en roosters schoon. Als dit nog niet gebeurd is zal dit zeker uitmaken. En koop een coolpad Voor je lap. Dit zal ook zeker helpen. Suc6!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
+ je
Je inwendige fan zou ik zeker niet willen versnellen hooguit voor een korte tijd.
Als je echt niet anders kan de video rendereren op een laptop koop dan in elk geval een coolpad
een goeie ondergrond met voldoende ventilatie
Ik ga er voor het gemak even van uit dat je een Acer hebt. Wat een k*t dingen zijn dat toch. Je probleem klinkt als Acer in ieder geval. Te heet worden, en uitschakelen.

Soms kun je in de bios aanzetten dat een Fan continu moet draaien, maar dat kan helaas niet bij alle laptops, en bij Acer al helemaal niet. Beperkte bios :-S

Software downloaden zoals Speedfan kan inderdaad een optie zijn. Maar dat werkte op mijn laptop niet. Dus daar kan ik niet te veel over zeggen.

Ik zou zelf de laptop naar een specialist brengen (mycom) en hem professioneel laten schoonmaken (kost €35,-) Je wilt niet weten hoeveel stof er IN je laptop komt in zeer korte tijd, zeker als je ook nog eens huisdieren hebt. En alleen het roostertje schoonmaken is NIET voldoende. Het stof zit door de hele laptop heen, en kleeft vast.

Als je dat hebt laten doen, een cooler aanschaffen. Die zijn gelukkig niet zo duur meer.

Maar dat is slechts uitstel van executie. Vroeg of laat word je GPU gewoon zo heet dat de laptop er mee op houd...voor altijd.

De mijne heeft het uiteindelijk 1,5 jaar uitgehouden nadat ik hem had laten schoonmaken, en een cooler had gekocht. Toen is hij overleden, bij een GPU temperatuur van 95 graden.

Het is inderdaad beter om dit soort dingen op een desktop PC te doen, die kunnen dat soort klussen nu eenmaal beter aan. Maar dat was voor mij geen optie, ik moest dezelfde werkzaamheden als jij doen...op school, dus het moest wel op een laptop.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn schakelt pas uit bij 110 graden.