Het mag misschien wel, maat het werkt niet. Apple ondersteunt alleen de eigen hardware.
De reden die ze opgeven is dat ze alleen op die manier een stabiel systeem kunnen garanderen. Of er in meespeelt dat ze ook graag hun eigen hardware (blijven) mag je zelf inschatten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heeft vooral met licenties te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet dat je geen Mac OS mág installeren alleen kan het niet omdat je dan precies dezelfde hardware moet hebben. Omdat ze dus alleen bepaalde hardware ondersteunen om zo te garanderen dat het stabiel werkt. Je zou Apple's eigen hardware moeten kopen, wat vrij prijzig is natuurlijk. Dit is een slimme marketing. Je kunt natuurlijk altijd, als je een snelle computer hebt, VMWare gebruiken om alsnog Mac OS te draaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft vooral met licenties te maken.

Het kan overigens wel: Mac OS op een pc installeren mits alle hardware wordt ondersteund. Als het niet werkt bestaan er bepaalde modules die je in je pc kan steken waardoor je Mac OS wel op een pc kan installeren.

Een pc met daarop Mac OS geïnstalleerd noemt men overigens een "hackintosh".