Hoe kan ik port triggering instellen voor xampp?

Ik wil xampp gaan gebruiken om een site te hosten die alleen thuis toegankelijk is.

Ik was al een beetje aan het zoeken op internet en er was hier al eens een vraag gesteld en daar zeiden ze dat ik port triggering moet instellen. Ik weet hoe dit moet. Ik heb eerst mijn computer een ip adress gegeven dat buiten het bereik van de dhcp is. En dan moet ik bij port triggering mijn common application gaan instellen. Maar hier staat geen xammp bij. Hoe kan ik dit op lossen.

Tijdens de installatie gaf hij wel al aan dat poort 80 al bezet was maar ik kan hier niets van terug vinden in mijn router configuratie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verbindingen binnen huis hebben in principe geen poort triggers nodig. Maar dat doe je in de router. Als poort 80 al bezet is probeer dan te kijken met behulp van "netstat -lantp" commando in CMD of er ook applicaties aan staan op uw computer die de poort gebruiken (meestal skype). Hoe je poorten open moet zetten is verschillend per router.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ik hoef niets op mijn router te configureren om op alle laptops en computers in huis mijn site te bezoeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in principe niet. Maar de firewall kan dit nog wel blokkeren.
Het is ook mogelijk om Apache, dus de webserver te plaatsen op 8080, die kun je doen via het panel van xampp zelf