Hoe pak je digitale smaad aan?
Ik beheer een internetforum en heb hier moderators in dienst en een mede administrator. Een van de moderators echter, kan niet goed met mij opschieten en vertelt slechte verhalen over mij. Ik ben niet perfect en heb fouten gemaakt en deze blaast hij op en gebruikt hij nog maanden nadien om mensen, met name moderatoren bij mijn forum weg te krijgen.
Ook al wil ik het niet, dit heeft een enorme impact op mijn sociale leven en ik kan er zelfs door van in de put raken. Als ik hem van het forum afgooi, of zijn moderatorschap ophef, dan is hij in staat om meteen een hele groep weg te krijgen bij dit forum. Als ik over hem klaag, gaat er standaard een moderator weg.
Ik heb zelfs nagedacht om het forum weg te doen, maar dit vind ik zelf nog té zonde. Ook zou dit heel ondankbaar zijn tegenover de medebeheerder die heel veel heeft geregeld voor het forum en de site. Het aan hem overdragen werkt niet, omdat hij het webbeheer niet zelf kan.
Omdat ik een beetje ten einde raad ben, wou ik kijken of hier iemand nog een goed advies heeft. Is het verstandig om hiermee verder te gaan, of wat zijn goede manieren om met deze persoon in discussie te gaan?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.