Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je zo'n vierkantje met bewegende beelden in een video? (zie uitleg voor wat ik bedoel.)

Bij deze video is op 14:23 een vierkantje rechtsboven te zien. Daar zie je een commentator praten over de wedstrijd. Ondertussen zie je nog altijd het ’‘gewone’‘ beeld. Hoe maak IK dat? En met welk programma?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
924

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De link doet het niet, maar ik denk dat je 'picture in picture' bedoelt. Dit is met bijna elk editing programma wel mogelijk. Ikzelf heb Sony Vegas waarmee dit makkelijk te doen is. Maak 2 layers, in de onderste layer het grote beeld en in de bovenste layer het kleinere beeldje dat je rechtsboven in beeld wilt hebben en maak deze wat kleiner en verschuif hem naar boven, zo simpel is het.

Tussen de effecten of transitions kan je misschien ook wel iets vinden dat dit voor je doet.
Of dit ook met bij gratis editing programma's zoals Windows Movie Maker of iMovie staat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik ben er bijna zeker van dat je er anders wel gratis plug-ins voor kunt downloaden.

Heb je zelf een editing programma en je komt er niet uit is dit heel makkelijk te vinden via YouTube door in te typen: (programmanaam) picture-in-picture tutorial.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! :D

Andere antwoorden (1)

met de meeste bewerkingsprogramma's kan dat, bijv. imovie, pinnecle en sony vegas. De functie heet vaak 'beeld-in-beeld'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding