Kan ik van mijn interne sata harde schijf ook extern maken?

Ik had eens iets gelezen van USB - IDE ADAPTOR bijvoorbeeld hier http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=37676

Mijn harde schijf loopt telkens vast alleen de gegevens zijn er nog wel wat moet ik nu kopen alleen die usb ide adaptor dan kan ik toch wel de gegevens die er op staan op mijn pc zetten. Ik wil dus van mijn interne sata harde schijf extern maken met een usb poort zou dit kunnen lukken? Zoals dit, dit had ik ook al bedacht maar denk dat de usb-ide adaptor goedkoper uit komt?

http://www.mobile-harddisk.nl/sharkoon-sata-quickport-duo-usb-30-2x-3525-sata-usb-30-p-1129.html

Toegevoegd na 41 seconden:
maar kan dat nu met een usb-ide adapter?

Toegevoegd na 4 minuten:
is de usb - ide adapter ook voor sata harde schijf intern?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja hoor. Aan de specs tezien ondersteunt dit docking station Sata. Ik vind het echter een vrij dure oplossing. Om het er voor "vast" in te zetten is een externe behuizing veel goedkoper. Wil je hem "een keertje" aan je PC hangen dan zijn hier wel goedkopere oplossingen voor. zie bijvoorbeeld:

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/986091/Digitus-USB-20-HDD-converterkabel/SHOP_AREA_17130&promotionareaSearchDetail=005.

Zij het dat die uit jouw link USB3 ondersteunt en die van Conrad USB2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja hoor je kan een losse behuizing kopen
en hem daar inbouwen
fluitje van een cent
link als voorbeeld
wel even op letten dat je de juiste maten heb
als het zeg maar een kleiner sata schijf is zoals in een laptop heb je een andere nodig
capthavoc