hoe kan ik documenten terug halen?

een vriend van me heeft een probleem met zijn pc. deze was vast gelopen en begon Windows opnieuw te installeren. helaas is die bij dit proces vast gelopen maar nu hebben we dus de hardeschijf er uitgehaald. in een poging om in iedergeval zijn documenten terug te halen.
ondertussen is de schijf aan gesloten aan een pc als externe schijf. als we nu Recuva laten zoeken krijgen we allemaal backup bestanden als zip. als we deze bestanden openen kunnen we nergens zijn documenten vinden is er nog een manier waarop wij zijn documenten (deels) terug kunnen halen??
(alle backup bestanden beschikken over Program Files en Program mappen)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Kan u die bestanden niet unzippen ?
Met bv 7 zip of iets dergelijks.
Anders moet u hetzelfde backup programma gebruiken om die files terug te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een beetje omslachtig en onbeholpen aanpak.
De machine was vastgelopen, daarom heeft uw vriend geprobeert om windows opnieuw te installeren doch liep dat proces vast.
Daarna de schijf verwijdert en als externe laten fungeren.

Ik weet niet of het inmiddels al te laat is, maar waarom windows niet herstellen en vandaar uit de documenten proberen te halen.
Zowiezo zo weinig mogelijk schrijfacties verrichten op deze schijf.

Degelijke bestanden zijn in 7 opgeslagen in c/gebruikers/gebruikersnaam/mijn documenten.
in Xp "documents and settings/gebruikersnaam/mijn documenten
En het terughalen werkt alleen goed als deze bestanden niet beschadigt of verminkt zijn, met de eerder ondernomen actie is daar wel kans op.
Dergelijke tools zijn meer ontworpen om verwijderde bestanden terug te halen niet om overschreven bestanden te redden, meestal zijn deze al dusdanig verminkt dat er geen redden meer aan is.

Ik zou uw vriend alvast gaan voorbereiden op een teleurstelling en voor de volgende keer eens goed kijken naar de vele backup mogelijkheden.
Immers backup is geen nieuw verschijnsel en is juist om dit soort ongemakken te voorkomen.