Hij verbruikt zozo minder energie dan dat je hem gewoon aan hebt staan.
Ik ga er even vanuit dat je windows vista/7 hebt? (Voor XP en andere merken is het weer anders)

Als hij in slaapstand (stand-by) staat dan verbruikt hij minder energie dan in sluimerstand. In sluimerstand duurt het opstarten iets langer, maar heb je weinig tot geen energie verbruikt. In slaapstand daarentegen verbruikt meer energie en kan het zo zijn dat je batterij leeg is (bij een laptop) wanneer je weer opstart, terwijl bij de sluimerstand vrijwel niet is.

Lees voor meer informatie het onderstaand artikel. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn pc is nieuw. Windows 7 , ik doe hem in slaapstand omdat het opstarten lang duurt. Ik weet door wat dat komt.. (Games) Maar , bedankt voor je antwoord !

Andere antwoorden (3)

Ik heb een nieuwe windows 7 laptop. Laat ik in principe de hele dag aan staan. Wel 's nachts uit en aan de oplader. Vroeger was het vaak zo van: "Altijd uitzetten, verbruikt te veel stroom." Alleen dat geld nu alleen voor de oudere pc's. (dit geld ook voor vaste pc's)
Dus: Een pc in de slaapstand verbruikte vroeger veel stroom alleen nu vrijwel niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Energieverbruik van een computer die uit staat is 4 watt. Een pc die in standby staat verbruikt 8 watt. Een watt een jaar aan laten staan kost 1,5 euro. Dus we praten over 4*1,5=6 euro vs 8*1,5=12 euro. De computer een heel jaar lang in standby kost dus 6 euro i.p.v uit met de stekker in het stopcontact.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ! juist niet daarom heet het Slaapstand hij slaapt als het waare