Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb 2 pc's in een netwerk met LAN-internet. Nu wil ik hierin een laptop toevoegen met WLAN. Hoe doe ik dit?

Moet ik dan de pc voor printen en bestanden delen de pc aansluiten met een UTP-kabel op het router wat de internetpoort in de pc-kamer deelt of kan dit ook anders?
Het zit namelijk zo dat als ik hem aansluit met utp-kabel dan ziet hij de printer en de andere 2 pc's in het netwerk wel maar zodra ik de kabel ontkoppel verdwijnen deze weer uit netwerklocaties. Ik heb ook al met netsetup de laptop in het netwerk maar dan doet hij dat alleen met kabel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
Heb je op de laptop gewoon draadloos internet beschikbaar ? je verhaal is me niet geheeld duidelijk maar het lijkt me dat je die 2 pc gewoon met 2 kabels aan de router hebt toch ? Kijk eerst eens of je de laptop draadloos op het internet kan krijgen. Printer kan je vrij simpel gedeeld zetten op de pc waaraan hij vast zit
en dan netwerkprinter toevoegen op de laptop als je hoofdpc een windows 7 is en je laptop zeg maar xp ?
zet dan de encryptie lager
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb draadloos internet.
Ja ik heb 2 pc's met 2 kabels aan router,
Ik heb draadloos internet op de laptop
Heb ik al geprobeerd maar lukt alleen bedraad
De hoofdpc is Windows XP en de 2e Windows 7 en de laptop Windows 7.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Heb je wireless wel internet op de laptop!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing