Waar kan ik (universele) printerinkt kopen per fles van minstens 100 cc.?

Ik heb een Epson Stylus Photo 810 printer. Er zijn bepaalde kleuren inkt die véél meer worden gebruikt dan anderen, waardoor bij voorbeeld roze nog 3/4 vol is, terwijl geel al op is. Wanneer ik losse flessen inkt per kleur kan kopen, zit ik niet steeds met overgebleven kleuren, na het bijvullen van de inktcartridge.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Voorzover ik weet is dit niet mogelijk om de doodeenvoudige reden dat er geen 'universele' printerinkt bestaat. Dit bedoel ik in die zin dat het merk (en misschien type) gebonden is wat voor soort inkt er gebruikt wordt.

Als je de verkeerde inkt gebruikt kan het voorkomen dat je cartridge gaat lekken (weet ik uit ervaring) en andersom is het natuurlijk ook mogelijk dat je inkt niet meer op het papier terecht komt.

Het is natuurlijk goed mogelijk dat er wel inkt te koop is van merk X waar op staat dat het geschikt is voor ene Epson Stylus Photo 810, of dat er slechts op staat dat het geschikt is voor het merk Epson. als je dat wilt proberen loop je dus een zeker risico dat het toch niet goed gaat, maar het valt altijd te proberen natuurlijk.

Dat gezegd hebbende de inkt van de originele merken en dan met name in de cartridges is wel schreeuwend duur.