Hoe sluit ik 2 harde schijven (IDE) aan?

Ik heb 2 schijven die ik in 1 pc wil doen:
-Een Western Digital WD400BB
-Een maxtor diamondmax plus 8

Van de western digital weet ik zeker dat de jumper goed zit, van de maxtor niet, maar ik denk het wel (zie afbeelding).
Ik heb beide schijven aangesloten op één ide kabel die in de primary zit. Als ik mijn pc nu opstart ziet hij alleen de maxtor! Hoe kan ik zorgen dat hij de WD ook ziet?

P.S. Ik hoef geen raid ofzo!
P.S.S. Mobo: 530 sff

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
MrEinstein
12 jaar geleden
ik zie geen afbeelding

Het beste antwoord

Met een IDE kabel.
Je moet 1 schijf master maken en de 2de slave.
Dit kan je doen door de jumpers te verplaatsen van 1 schijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
BAM! Het werkt! Dankje!

Andere antwoorden (1)

ik denk dat je er beter nog een extra kabel erbij kan nemen en de 2de hd op de sec ide poort te zetten
het is verstandiger om de eerste hd te koppelen met je cd rom en de 2de hd apart te koppelen

kijk ook eerst even of hij de WD ziet zonder dat er andere schijven eraan dat weet je in elk geval dat hij goed werkt
capthavoc