Welk programma kan ik gebruiken om muzieknoten in kleur uit te printen?

Ik zoek een programma om muzieknoten in kleur om te zetten en uit te printen. Dit om heel jonge kinderen te leren muziek maken op een piano of keyboard.
De Jostiband geeft op hun site een programma, deze is prima op de pc maar het print niet juist uit. Na een tiental pogingen en steeds opnieuw beginnen heb ik deze dus geschrapt.

Wie kent een goed programma (liefst te downloaden) om muziek op te zetten en uit te printen?
Bladmuziek op kleur is ook prima, mits de kleuren kloppen ten opzichte van elkaar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Hallo,
Misschien`n tip voor je?
Kijk eens op:
www.haroldbeukers.nl
Daar staan diverse download
programs voor keybords bladmuziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

http://www.top4download.com/read-music-notes-sing-learn-hn/cfoukbeu.html
Kost helaas wel $20.

Maar om even op 't printprobleem terug te komen: probeer 't eens als volgt:
-Zet een gedeelte van de muziek op 't scherm.
-Druk op de toets PrintScreen (bij mij zit ie naast ScrollLock).
-Open een grafisch programma
-Druk op CTRL+V.
Voila! Nu kunt ge printen. Nog even de rotzooi eromheen wegsnijden. En dan eerst de paginainstellingen/afdrukinstellingen aanpassen voordat je gaat printen (bijv. landscape of liggend selecteren waarschijnlijk, in 't geval van bladmuziek).
I.p.v. een grafisch programma kan je ook bijv. plakken in een tekstverwerkingsprogramma. Echter, ik zou zo snel niet weten of en hoe je daar ook de rotzooi (werkbalken etc.) bij weg kunt knippen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanx. Had zelf ook al zitten overwegen om te gaan werken met knippen/plakken via Prtsc. Is alleen weer zoveel werk als je 20 liedjes maakt die allemaal diverse balken lang zijn.... maar misschien wel het best wil ik het gratis doen.
+1