Ik neem aan dat je die met een scart kabel hebt aangesloten?
Dan moet je de juiste ingang zoeken, de knop daarvoor is meestal een rechthoek met een pijltje naarbinnen toe, zie afbeelding de knop rechtsbovenin:

http://www.televisions.com/Images/Reviews/Televisions/2010/R1128/1240/phi_tv_42pfl7404h_fb.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt de Super NES op twee manieren aansluiten:

1. Met een RGB kabel. Deze "multi AV" kabel gaat in de SNES en heeft aan de andere kant een gele, rode en witte tulpstekker. Deze kun je in veel televisies aan de voorkant, zijkant, of achterkant aansluiten. Met een verloopstekkertje kun je hem ook in een SCART ingang aansluiten.
Deze RGB kabel en SCART verloopstekker zaten ook bij de Nintendo 64 en bij de Ninteno Gamecube en zijn onderling uitwisselbaar. Deze optie geeft, zeker op moderne LCD of Plasma televisies, mooier beeld, en is dus een beter keuze, ook qua gemak.
Op je televisie kies je dan nog het juist ingangskanaal, dit staat vaak klein aangegeven bij de ingang waar je de stekker hebt ingestopt. Het is meestal EXT1 (of 2 of 3) of AV1 (of 2 of 3.)

2. Met een RF (antenne) kabel. Zoals waar je vroeger de antenne van je televisie op aansloot. Sommige hele oude televisies hebben alleen deze ingang.
De kabel van de SNES naar de televisie heeft dan een blokje.
Afhankelijk van de SNES, en het knopje achter op de SNES kan de frequentie verschillen. Op de televisie moet je dan op een kanaal naar keuze de juiste frequentie van de SNES instellen.
Meestal lukt het met automatisch zender zoeken wel om de juiste frequentie te vinden. Anders moet het met handmatig. De frequentie werd ook wel channel of kanaal genoemd, om de boel makkelijker (maar eigenlijk verwarrender) te maken.
De SNES vind je misschien op frequentie 55Mhz (channel 3.)

Ik raad ten zeerste de RGB kabel aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op je afstandsbediening zit een " huisje" daarop drukken en je komt in menu, dan spelconsole aantoetsen, nu kun je benoemen (naam bv sup nin) en zoeken naar input. Succes!