Als ik de nieuwe laptop aan zet & op mijn playstation internet gebruik heb ik geen internet op de oude laptop, als de nieuwe uitgaat wel, hoe kan dit?

Mijn nieuwe laptop gebruikt hetzelfde internet, als ik deze uitzet krijg ik weer internet op mijn oude laptop.
Kortom, 2 laptops die internet gebruiken is teveel dus het lukt niet, hoe los ik het op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk kan je met slechts 2 draadloze apparaten tegelijkertijd van het draadloze netwerk gebruik maken?

Heb je een draadloze modem? Dan heb je bij je ISP waarschijnlijk slechts een abonnement voor 2 draadloze netwerkapparaten. Je kan dan ofwel een abonnement aanvragen waarmee je met meerdere apparaten het draadloze netwerk opkan (maar waarschijnlijk ook een duurder abonnement).

Of je kan een draadloze router aanschaffen en die achter je modem hangen. Je ISP ziet dan enkel het ip-adres van je router en je kan zo veel draadloze netwerkapparaten aan je router hangen als je wil (alhoewel dat in praktijk technisch ook beperkt is, maar dat zullen dan enkele tientallen draadloze netwerkapparaten zijn).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk wel dat je wifi gebruikt .
het licht eraan wat voor router of modem je gebruikt .
als je een oude hebt dan kan hij niet zoveel gebruikers aan .
dan houdt hij het op en tegenwoordig kan het met 3 aan .
en als je met kabel gebruikt moet je opletten bij wat voor
aansluiting je het in zet . zet dan je kabel het aller hoogst van de modem of zoveel recht mogelijk .

en succes veder !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat het heel simpel is
op de oude laptop staan je ip adres gefixed op een vast ip

ik ga er even vanuit dat je xp hebt ??
even uit mijn hoofd gebruik zelf geen xp meer

je moet dus naar start
configuratie scherm

internet opties
tabblad
verbindingen
tcp ip protocol eigenschappen
en kijk of daar een vast ip staat ?

verander dat naar automatisch ip adres toewijzen
je dns veranderd dat vanzelf

dat moet het doen

desnoods even rebooten ?
capthavoc