wat is eigelijk het gevaar van een onbeveiligde wifi netwerk ?

ik heb met netwerk open staan en ik zie dat der heel veel mensen op zitten

Toegevoegd na 11 minuten:
maar alls der mensen zijn illegale handelingen doen en ik zou opgepakt worden komen ze der snel achter dan dat ik het niet was en wie het dan wel waren ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een gevaar kan bijvoorbeeld zijn dat een van die personen illegale handelingen op internet verricht. Dan zou jij daarvoor opgepakt kunnen worden. Toegevoegd na 7 minuten: In Amerika is daar een rechtszaak om geweest. Zie http://www.techzine.nl/nieuws/28957/rechtszaak-om-onbeveiligde-wifi-netwerken.html : De gebruikers zijn zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van hun netwerk. Doordat zij dit verzaakten hebben zij piraterij gefaciliteerd en zijn zij indirect schuldig aan dit misdrijf. Maar het is lastig te bewijzen. Door simpel een wachtwoord in te voeren kan je veel ellende voorkómen!

dat ze eventueel gevoelige informatie van je computer kunnen afplukken. Men denke hierbij aan: personalia, bankgegevens, medische gegevens etc. Op financieel kan je in de problemen raken als al die mensen excessief gaan downloaden via jouw aansluiting. Misschien moet je dan gaan bijbetalen en heeft jouw provider het niet meer over FUP (Fair Use Policy). Toegevoegd na 6 minuten: op toevoeging van je vraag: Je kan via je router zien wie er van jouw netwerk gebruik maken. Althans de MAC-nummers, deze zijn uniek aan elke wifi-kaart/apparaat. Deze zou ik voor de zekerheid even noteren. Zien er uit als: 00:12:34:AB:CD:EF:56, bij misbruik kunnen de autoriteiten dan achterhalen wie bij jou in de buurt het misdrijf heeft gepleegd. Beter is het om je netwerk te beveiligen.

Het is mogelijk dat hackers via jouw wifi netwerk op jouw computer en van andere mensen kunnen komen. Men heeft dan inzag op jouw gegevens, bijv. bankgegevens. Maar ze kunnen ook virussen op jouw computer zetten. Over de illegale handelingen, je moet maar aan iemands geschiedenis zien, wat ze uitgespookt hebben.

Alle mensen die via jouw netwerk het internet opgaaan worden geïdentificeerd door jouw unieke ip-adres. Als die mensen nare dingen doen op een website of een unieke aanbieding aangaan wordt dat gekoppeld aan jouw ip-adres. Jij wordt daarop aangesproken. Doe je mee bv aan een leuk forum kun je hierdoor er worden afgegooid. Dus snel een password installeren met de hoogst mogelijke encryptie. Ook kun je daarnaast vaak MAC-adressen van je netwerkkaart invoeren in de router zodat andere machines geen toegang hebben. Ook is er een Engelstalig programma's winpcap waarmee je kunt zien dat er anderen op je netwerk zitten.

Bronnen:
http://dutch.ircfast.com/lv/group/view/kl3...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100