Alan Turing heeft als eerste een theoretisch model gemaakt dat duidelijk maakt wat hoe een computer met algoritmes om moet gaan. In combinatie met de andere antwoorden denk ik dat het ontwerpen van een computer niet aan een persoon kan worden toegewezen maar dat hij is ontstaan uit een reeks uitvindingen en intdekkingen door verschillende personen door de tijd heen, iedereen voortbordurend op voorafgaand werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje :)

Andere antwoorden (2)

Amadea
11 jaar geleden
Of was het Babbage?

Deze was er al iets eerder.

"Hij kwam in 1833 met de "analytische machine". Deze machine zou met invoer vanaf ponskaarten wiskundige bewerkingen kunnen uitvoeren. Deze machine wordt algemeen gezien als het concept van de computer."