Je PC wel maar je modem niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou het dan mogelijk zijn om op een site waar je een IP ban had nu weer te kunnen inloggen zonder dat ze het zien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet dat ik het doe hoor want dat is illegaal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nope, voor de buitenwereld heb je de zelfde IP.
Nee, wel op je eigen netwerk als je de PC niet vervangt, maar extern heb je gewoon hetzelfde IP-adres.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je behoudt altijd hetzelfde ip adres als je niet bent verandert van provider
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet je modem dan maar eens enkele dagen uit! ;)
Ja en nee

Je standaard gate-away blijft altijd hetzelfde (Je router ip)

Maar je krijgt wel een nieuw ipv4 adress die lijkt meestal op de standaard gate-away, omdat alleen de laatste cijfers achter de laatste . verschillen..

Je ipv4 adress is namelijk je ip van je computer zelf

Toegevoegd na 2 minuten:
Hoe kan je je ip zien?

Windows start -> Zoekbalkje intikken CMD -> enter klikken -> Druk in de cmd ipconfig

Dan zie je daar je IPv4 staan en je standaard gate-away
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf. Als je ipv6 gebruikt is het antwoord sowieso: ja! Want ander MAC-adres is ander IP-adres in zulk geval.

Gebruik je ipv4 en heb je en router dan geeft je provider enkel een ip aan je router. Zolang je deze niet veranderd mag je computers vervangen zoveel je wil. Intern in het netwerk zal de dhcp-server van je router een nieuwe computer herkennen. Misschien geeft deze een ander ip-adres, misschien ook niet, aangezien het ip-adres van de andere pc nu vrij is kan het dus zijn dat de nieuwe pc toevallig hetzelfde ip-adres krijgt.

Heb je geen router dan hangt het er een beetje vanaf hoe de dhcp-server van je provider in zijn werk gaat.