Waarom kan je een punt ( . ) achter .nl zetten?

Bijvoorbeeld www.goeievraag.nl./ <----

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het geprobeerd in IE9 en Firefox

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou als ik dat doe dan ben ik meteen niet meer ingelogd, doe ik dat na de link van jouw vraag dan herkent het systeem jouw vraag niet meer. Voor zover ik weet gebruik je die punt aan het einde van een zin maar op gevaar af dat iemand die punt meekopieert en dus niet komt waar ik wil dat die persoon heen gaat zet ik er dan altijd een spatie tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kom gewoon op de juiste site terecht met inclusief dat puntje erbij. Ik heb het met Internet Explorer en Firefox getest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik kom ook op de juiste site maar dan ben ik NIET ingelogd! Ik moet opnieuw inloggen en dat hoef ik normaal nooit, ook niet als ik mijn laptop opstart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niet opnieuw in te loggen, gewoon de punt weghalen en opnieuw laden.

Antwoorden (1)

Als je een punt achter iets zet, is het gedeelte dat erna komt belanrijk om de site te zoeken. bijvoorbeeld de punt na 'www.goeivraag', na die punt staat 'nl' en dan 'weet' je internet waar de site is. als je er niets achter zet gaat hij gewoon naar wat er voor stond, maar je moet waarschijnlijk opnieuw inloggen omdat je cookies dan niet werken (zie reacties).

Toegevoegd na 1 dag:
Wat ik dus bedoelde: Als je niets achter de punt zet, 'negeert' je computer hem en gaat hij naar de site die voor de punt staat. Cookies zorgen ervoor dat je automatisch inlogt, maar die zijn voor een bepaalde site en doordat die punt de URL toch verandert (ook al ga je naar dezelfde site) loggen ze je niet in.