Hallo mijn laptop krijgt een backup door een computer maker blijven dan fotos er op staan ?

Of gaat de man het bewaren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het blijft ook op jou computer staan. Ik vind het wel raar dat hij jou gegevens.houdt. Krijg/koop je.geen externe.harde schijf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een back-up is een reservekopie van gegevens die zich op je laptop bevinden, dus als hij inderdaad een back-up maakt, dan hou je al je foto's.

Ik neem echter aan dat hij het systeem opnieuw installeert. Als hij voor die tijd een back-up maakt en al die gegevens vanuit de backup later weer terug zet, dan hou je je foto's.

Geef die van tevoren nog wel even duidelijk aan.
(of nog beter: maak zelf een backup van die gegevens en foto's die je echt niet kwijt wilt raken).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de vraagsteller(ster) zelf een back up kon maken,
stond deze vraag hier niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of de vraagsteller wel weet wat een backup is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Als hij voor die tijd een back-up maakt en al die gegevens vanuit de backup later weer terug zet, dan hou je je foto’s." Eén backup is onvoldoende voor je foto's. Tenminste, als dat geliefde foto's zijn.
Bewaren en backup maken is exact hetzelfde.
Als dat het enige is wat de techneut gaat doen, veranderd er niks aan je foto’s. Maar hij zal niet voor niets bij de reparateur staan; wellicht moet het besturingssysteem (OS) er opnieuw worden opgezet? Dan gaat het erom hoe zorgvuldig die techneut is bij het maken van de backup en op welke manier hij het OS installeert. Als hij de boel formatteert om het OS netjes opnieuw te installeren, gaat _alles_ van de harddisk af en ben je geheel afhankelijk van de backup. In dat geval is het _uiterst_ raadzaam _minimaal_ twee (liever drie!) backups op _verschillende media_ te maken en die ook eerst te testen op een andere PC (liever nog: kopiëren naar die andere PC!).

En als je het allemaal niet zeker weet, moet je die meneer natuurlijk gewoon ff bellen!