Kan je tijdens het opladen van de laptopbatterij je lader er tussentijds afhalen?

De batterijen van tegenwoordig moet je juist en kan je tussentijds opladen zonder dat hij helemaal leeg is. Maar stel je laad je batterij op maar je moet tussentijds weg en hebt hem voor de helft of welke waarde dan ook opgeladen, kan je de lader er dan gewoon afhalen zonder dat dit nadelig effect heeft op de levensduur.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, mits de laptop een Li-ion batterij heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raar, volgens de Sony site zelf zeggen ze dat het idd een ´Lithium-ion´ type is maar ik heb dit meerdere keren gedaan en ook opladen heb ik op elk moment gedaan. Ik heb niet echt het idee dat dit een soort ´mobiel´ batterij was van tig jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu#Eigenschappen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar die batterijtechnologie blijft ook niet achter. Het principe blijft hetzelfde: "geheugenverlies bij NiCd en NiMH-batterijen", bij Li-ion niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had je zin verkeerd begrepen. Alleen Li-ion heeft geen geheugenverlies.