Zou iemand mij in jip en janneke taal uit kunnen leggen wat het verschil is tussen POP3 en IMAP4?

Ik heb namelijk een nieuwe android telefoon gekocht waar ik mijn mail op wil instellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Uw e-mail-afhandeling kunt u op twee manieren regelen: middels POP3, of IMAP4. Als u voor POP3 kiest, wordt alle binnenkomende mail van de mailserver gehaald en overgezet naar uw computer. Kiest u voor IMAP4, dan blijft al uw e-mail op de mailserver staan. Als u dus een bericht met IMAP4 wilt lezen, dan leest u deze rechtstreeks vanaf de mailserver.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Imap4 is bijv bij hotmail. Je kunt overal waar dan ook in je mailbox Alles wat je thuis ziet, zie je dan ook op je foon of een andere pc. Maar met pop3 zie je dus alleen nieuw binnengekomen mail. Zodra je dat gelezen hebt is het alleen dus nog maar terug te vinden op je oorspronkelijke pc thuis.
Bijv. Ik heb kpn.nl als ik ergens anders mn kpn mail check, zie ik niets van vorige week of eerder. Maar check ik hotmail, dan vind ik alle mails van jaren terug zelfs...
Snap je? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is niet aan jou. je moet je gegevens invoeren, maar je kan niet zeggen ik wil POP 3 of IMAP. dat is softwarematig vastgelegd. Als er staat voer je pop 3 in dan moet je even bij je mailserver van je provider opzoeken wat dat is. Hetzelfde met IMAP. welke provider gaat het om?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik lees net xs4all. dit is wat je moet invullen. En dan kan je niet al je oude mails teruglezen. Alsje dat wilt moe tje een hotmail account nemen. Vul bij het scherm 'Server inkomende post' (Incoming Mail Server) de volgende gegevens in:
- Type account (Account Type): selecteer 'POP'
- Beschrijving' (Description): vul hier iets in waaraan u het account later kunt herkennen.
- 'Server inkomende post' (Incoming Mail Server): pop.xs4all.nl
- 'Gebruikersnaam' (User Name) en 'Wachtwoord' (Password) zijn al ingevuld.
Als toevoeging op de andere antwoorden. Met pop3 verplaats je inderdaad de mail naar je computer. Ik gebruik daarom zelf imap. Het voordeel is dat je dan kunt synchroniseren. Ik kan bijvoorbeeld altijd alle mails lezen op mijn pc, laptop, telefoon en online. Dit vind ik handiger. Echter is je mailbox vaak maximaal 1gb. Je zult na verloop van tijd dus het eea moeten archiveren op een eigen computer.