Facebook is een website op internet. Internet code wordt geschreven in de opmaaktaal HTML, maar HTML is statisch. Om toch beweging te kunnen maken bestaat Javascript. In javascript bestaan meerdere code bibliotheken waarmee een dergelijke "gallery" gemaakt kunnen worden. Zie link #1.

Het vergt wel wat kennis om dit toe te voegen aan een website.

Als los programma op Windows zou je Picasa kunnen gebruiken. wanneer je daarmee een foto opent op je computer wordt een vergrote weergave gestart waarna je met links en rechts door de overige afbeeldingen in die map kunt doorklikken. Voor thuisgebruik kan ook bijvoorbeeld xnview gebruikt worden. #2 en #3

Met behulp van Google zijn er nog vele andere te vinden. Zoek in Google maar eens op "image viewer"